Jaarverslag 2019: samen met u bouwen we aan de wereld van morgen!

14/07/2020

Wist u dat onze hoofdstad in 2040 1,4 miljoen mensen zal tellen, 200.000 meer dan vandaag? Rekening houdend met deze evolutie zijn we meer dan ooit begaan met het behoud van het milieu en de levenskwaliteit van de Brusselaars. Om dit te bereiken moeten we samen tal van uitdagingen aangaan. In 2019 hebben we 30 jaar milieuactie gevierd! Een mooie gelegenheid om u ons jaarverslag voor te stellen, in een rijkelijk geïllustreerd multimediakleedje en voor iedereen toegankelijk!

In actie voor 4 uitdagingen

Met onze acties van vandaag gaan we 4 uitdagingen voor de toekomst aan: een koolstofvrije stad worden, de circulaire economie ontwikkelen, onze groene ruimten beschermen en de levenskwaliteit waarborgen voor iedereen!  Herbeleef door middel van getuigenissen, video's en kerncijfers de hoogtepunten van het jaar, waaronder:

• Een daling met 70% van het aantal vervuilende voertuigen die in onze hoofdstad rondrijden
  • 2 miljoen euro aan subsidies voor 26 circulaire-economieprojecten in het kader van het Be Circular-programma, waardoor 105 arbeidsplaatsen werden gecreëerd;
  • 15.000 deelnemers voor de 2de editie van het Zero Afval Salon, twee keer zoveel als in 2018!
  • Meer dan 5 miljoen m2 parken en tuinen die door Leefmilieu Brussel worden beheerd en in stand gehouden en 7 zomerbars in de parken om gezellig van de stadsnatuur te genieten!

Brusselaars in actie

Dit nieuwe jaarverslag is ook een kans om de vele burgerinitiatieven in de kijker te zetten. Steeds meer mensen willen zelf iets ondernemen om het klimaat te beschermen. Op school, op het werk, in de buurt ... alle generaties komen in actie en ongetwijfeld hadden we te weinig ruimte om alle initiatieven te tonen!

Verhalen, getuigenissen, beelden … we hopen u te inspireren met dit nieuwe jaarverslag. De stad van morgen is van u!

Ontdek het jaarverslag van 2019 – veel lees- en deelplezier!

Datum van de update: 16/07/2020